x


Szpachlowanie i szlifowanie . Podstawy Blacharstwa i lakiernictwa cz.1

Informacje

Odtworzenia: 319879
Czas trwania: 21m 4s
Opinia na temat naprawy: 7689
Ilość reakcji: 554
Opis: Szpachlowanie i szlifowanie . Podstawy Blacharstwa i lakiernictwa cz.1 Czyli od dawna oczekiwana seria a dzisiaj miedzy innymi podstawy nakładania szpachli. Jak sie podobało udostępnijcie ;) Zobaczcie nowa serie produkcji cubitron-a ...


Komentarze

Szpachlowanie i szlifowanie . Podstawy Blacharstwa i lakiernictwa cz.1

- Brawo czujni blacharze brawo czujni lakiernicy. Wiele firm lakierniczych oferuje podkłady epoksydowe, które są zalecane do nakładania na gołą blachę jako zabezpieczenie antykorozyjne. Na tego typu podkłady można szpachlować, ale warto najpierw sięgnąć do karty technicznej szpachlówki i sprawdzić jakie są zalecenia producenta. Na rynku mamy szpachlówki o różnych włąściwościach i przeznaczeniach. Wiele szpachlówek faktycznie WYMAGA położenia podkładu epoksydowego. Jego działanie jest nie do przecenienia! Jest super produktem i jednym z niewielu, który możemy położyć pod szpachlę, a który da nam zabezpieczenie antykorozyjne. Jeżeli stosujecie, brawo. Chętnie podjadę do pierwszego z brzegu warsztatu i sprawdzę czy ma taki produkt i go stosuje.
Jednak na rynku znajdują się i takie produkty, które nie wymagają położenia podkładu epoksydowego, a korozja w miejscu naprawy nie pojawi się.
Szpachla, która została zastosowana podczas prac w filmie, to przetestowany i zatwierdzony przez producenta materiał (w tym wypadku 3M, lecz jest to produkt, który posiada w ofercie wiele firm). Musimy wiedzieć z czym pracujemy. Seria ma na celu przedstawienie nowoczesnego, dzisiejszego podejście do kwestii blacharstwa i lakiernictwa, z pełnym wykorzystaniem innowacyjnych produktów, które oferuje nam rynek. Producent gwarantuje, że tak zastosowany produkt nie spowoduje korozji na naprawianym elemencie.

W wypadku wykorzystanego w filmie produktu - przy poprawnie oczyszczonej blasze, wyczyszczonej do żywego z nalotów korozyjnych, zastosowanie warstwy epoksydowej odbywa się na własną odpowiedzialność. W tym wypadku jest to po prostu niewskazane.
Zainteresowanych odsyłam do karty technicznej, gdzie między innymi dowiecie się, że jest to produkt przetestowany i zaaprobowany do użycia na oczyszczoną stal, stal galwanizowaną czy aluminium.

Takie rozwiązania to żadna ekscentryka, stosuje się je powszechnie wśród dużych producentów, w zależności od technologii np. w serwisach klasy A czy B.

A tak na marginesie pamiętacie, że pokryłem cały naprawiany fragment elementu podkładem antykorozyjnym? Zrobiłem to po to, żeby po pierwsze zabezpieczyć szpachlę przed wilgocią, a po drugie, aby zabezpieczyć antykorozyjnie miejsca wokół szpachli, będące gołym metalem.
Zmiany w technologii blacharsko-lakierniczej są ogromne, co i raz słyszymy o nowych, bardziej innowacyjnych produktach. Tak jak skończyła się era szlifowania szpachli na mokro, tak uwierzcie, że naukowcy badają i testują szpachlę, którą można kłaść na goły metal. Sprawdź, zanim się wypowiesz!
- Dawaj cz. 2
- Jak ktoś robi na zlecenie to nie ma na to czasu, ale sobie robię tylko szpachlą EPOKSYDOWĄ nigdy poliestrową ;)
- Dzieki za taki program kolego
- Nie kątem maszyny kuhwa
- Jaka to madka ochronna?
- Mówisz o BHP, a robisz sobie chmurę kurzu w pakamerze. Użyłbym odkurzacza w miejsce sprężonego powietrza.
- Ale takim sposobem zaprawek byś nie zrobił :) cała maska do lakierowania
- a gdzie epoxyd
- Klocek do szlifowania nigdy w prostej lini nie jezdzi tylko po skosie zawsze
- Warto też zobaczyć na stronie: prostowanie felg, doczytać i zobaczyć warto.
- Na oko to dziadek w szpitalu zmarł XD
- Klejenie zadr klejem? Od tego jest szpahla do plastiku... papierem ściernym można wyrównać do zera więc moim zdaniem jakieś kleje to tandeta...
- Czy ma ktoś link do cz. 2 materiału?
- i gdzie ta druga czesc?
- "przigoda z" mechanikom pojazdowom ;)
- Szczerze
Amatorszczyzna
- Łysy, przy takim kacie szlifowanie jedynie bardziej powyzynasz i będą większe rysy i nierówności. A jak się szlifuje do zera (blachy) to lepiej więcej miejsca w okół i później poprawic to papierem 120,180,240,400,1000(1000 na mokro) i później malować nasinas (mokro w mokro) lub robić podkład i matować podkład i malować normalnie, lecz mokromokro jest szybciej i taniej a też wychodzi dobrze. Wiem to wszyskto gdyż mój tato jest lakiernikiem i często dorabiam sobie u niego w pracy pomagając mu.
- Fajna koszulka 👍 Ciekawy film
- Nie hejtuje fajnie że prubujesz sam i chcesz się nauczyć ale po.
1.na gołą blachę podkład epoksydowy puzniej szpachla
Po 2. Do szlifierki oscylacyjnej przekładka zmiękczająca bo powierzchnia nie jest prosta
3.do szlifowania ręcznego polecam zawinąć papier na klocku z gąbki który układa się do powierzchni
- Więcej odcinkow tego typu!