x


WYMIANA ROZRZĄDU PO 175.000KM ??? POSŁUCHAJ PRODUCENTA A TAK SKOŃCZYSZ !!!

Informacje

Odtworzenia: 648397
Czas trwania: 18m 56s
Opinia na temat naprawy: 20883
Ilość reakcji: 1735
Opis: Ta piękna chwila gdy mija ci gwarancja na nowy samochód, zbliża się wymiana rozrządu po 175.000 lub co 10 lat, ale nagle.... Jesteś w plecy kilka tyś zł bo coś poszło nie tak.KCIUK W GÓRĘ I Udostępniajcie ten film ku przestrod ...


Komentarze

WYMIANA ROZRZĄDU PO 175.000KM ??? POSŁUCHAJ PRODUCENTA A TAK SKOŃCZYSZ !!!

- była akcja serwisowa na wymiany rozrządu w 1.6 hdi, tam jakieś wadliwe paski poszły w pewnym okresie, u siebie w 6 letnim berlingu zmieniałem przy 180 tys i wyglądał całkiem ok. A co powiecie na 1,4 hdi tam jest 240 tys i zam 15 letnie auta które sobie jeżdzą na fabrycznym rozrządzie.
- Ciekawy jestem jak to jest że skoda TSI. Dowiedziałem się, że rozrząd jest bezobsługowy. Czyli co nigdy się go nie robi? Cud?
- Podobają mi się Twoje filmy. Tak trzymaj.
- Ja mam inny przypadek. Serwisuje auto od nowości w skodzie i ... skoda zapomniała mi wymienić rozrządu po 5 latach (auto ma przebieg ok 30 po 8 latach)... Skoro serwisuje auto w ASO to oni powinni zadbać o wszystko...
- Łysy zmyj te tatuaže-dlaczego na takie gówno się zgodziłeś gdzie miałeś rozum?
- Zamontowali pasek na którym już nadruku nie widać. Może przebieg zmieniony 🤔😆😆😆
- Dlatego jak się pasek zerwie, czy przeskoczy to też mamy koszty kilku tyś zł. Naprawa głowicy zaworów . Dlaczego producent paska podaje , że pasek ma max granicę wytrzymałości np. 170tyś lub 10 lat. Ale powinien być NAPIS zaleca się jego wymianę przy 100tyś lub po 7 latach. Taki zapis powinien być widoczny i wymagany. Co z tego , że pasek jest tani , ale za nim rosą też koszty : pasek, rolka napinacza , druga rolka , pompa wody , a to też trzeba wymienić. Przy łańcuchu nie łańcuszku od roweru wymieniało się zestaw koła zębate i łańcuch. Obecne łańcuszki osiągają też przebieg do 100tyś, ale nie wymienia się ich ze względu na wiek . Czyli to i to się wymienia przy 100 tyś. Stara i nowa szkoła, a jednak stara szkoła tu ma przewagę. Bo się nie rusza po odpaleniu silnikiem i gaz poszedł tylko trzeba by silnik się rozgrzał podczas jazdy , ale spokojnej. Stara szkoła mówi odpal silnik poczekaj niech się trochę rozgrzeje choć parę minut i jedź dopiero. Nic cię nie zbawi te choć 2 - 4min od odpalenia silnika zanim ruszysz, a przedłużysz silnikowi żywotność.
Przyjmuje się, że pasek rozrządu należy wymienić przeważnie co 60-120 tysięcy kilometrów lub po około 2-5 latach jeżdżenia.
Agresywna i dynamiczna jazda wpływa na żywotność paska rozrządu.
- francuskie to tylko dobre są lody ale nie auta
- Z doświadczenia wiem że ten pasek wytrzyma max. 130tys km. Kilkanaście citroenów i peugeotów już reanimowałem wszystkie zerwane przy przebiegu między 120 a 130 tys. km
- Jak dobrze pamiętam był kiedyś Berlingo z interwałem paska rozrządu 240kkm potem p spadło do 180kkm.
- A tu może zerkałeś pro-film.net kamerzysta lublin jak nie szukaj w google.
- Kupilem niedawbo c5 2010r i wlasnie wymienilem (mechanik wymienil) rozrzad. Pasek wyglada jak nowka. Nie probowalem tak szarpac zebiw jak Łysy. Weoce do domu to sprobuje i napisze. Przebieg 173tys. Pasek najpewniej od nowosci bo rolki i pompa sa z roku 2010 i konca 2009. Citroen w 2.0hdi dopuszczal wymiane bodajze od 180tys . do 220 albo i 240 tys. w zaleznowci od warunkow jazdy lub 10 lat. Wedlug mnie tez za duzo. 120tys. mysle ze jest optymalne. Natomiast dziwi tak duza rozbieznosc w stosunku do leona m1 1.6 16v. W leonie zaleca sie 60tys. lub 4 lata. No dobra silnik benzynowy kreci sie troche szybciej ale 3,5 raza wieksza zywotnosc w citroenie? Czyzby te paski byly z NASA? No i 2,5 raza wiekszy odstep jesli chodzi o lata. Bardzo duza rozbieznosc.
- Proszę zabierz się za to, proszę!!!
- Wg autodaty rozrząd w 2.0 Hdi wymienia się co 260tysięcy/10 lat :D
- Nowa seria: Patologia Światowych Producentów :D
- Nie znam się na mechanice więc dziwi mnie czemu tematu rozrządu nie można jakoś rozwiązać i nie rozumiem też problemu gnicia aut...
- Widoczne opiłki w filtrze pochodzą od pompy wstępnej a nie od pompy wysokiego ciśnienia, ewentualnie to zanieczyszczenia że stacji. Pompa wysokiego ciśnienia jest za filtrem :)
- Łysy, co masz do 2.0 HDI w C5? 🤔
- hehe intro klasyk
- Nie dotyczy to Volvo ja miałem wymieniany przy 180 tys a teraz co 10 lat obecnie na liczniku 290 i nie szykuje się na zmianę nie widzę potrzeby te paski nie pękają to nie niemiecki szrot
- Ford Mondeo Mk4 2.5 turbo wymieniałem rozrząd przy 200 tysiącach i była to jego pierwsza wymiana. Pasek w stanie dobrym więc nie zawsze producent nie ma racji co do przebiegu rozrzadu.