Seat Toledo II 2001r. 1.6 16V 105KM - wymiana rozrządu.
Informacje
Odtworzenia: 59051
Czas trwania: 23m 33s
Opinia na temat naprawy: 465
Ilość reakcji: 126
Opis:
Film pokazuje jakie uszkodzenia zastałem w rozrządzie i jak wymieniłem rozrząd w samochodzie Seat Toledo II z roku 2001 silnik 1.6 16V 105 KM. ...
Komentarze
Seat Toledo II 2001r. 1.6 16V 105KM - wymiana rozrządu.
- Po co demontujesz koło na ssący walku - Дякую за відео.. - Witam. Wymieniałem rozrząd w tym samym silniku. Po wymianie było wszystko OK. Po 10 minutach zgasiłem silnik (przy gaszeniu słychać jakby stuk z silnika - nie wiem czy ten typ tak ma, posiadam te auto od tygodnia), wymieniłem świece na jakieś zamienniki dedykowane z ngk do tego modelu (o dziwo 3 elektrodowe), po wymianie świec było ok, dopóki nie dodalem gazu do 3 tyś ob/min, po zejściu z obrotów zgasł zapalił się check i EPC - bład 17961 czujnik ciśnienia paliwa/atmosferycznego, teraz przy każdym odpaleniu po chwili gaśnie wyrzucając ten błąd. Silnik chodzi jak się trzyma gaz. Dla pewności zajrzałem do rozrządu, niby ustawiony dobrze, chociaż ta blokada wałków nie daje mi zbyt dużej pewności co do prawidłowego ułożenia gdyż pomimo zablokowania, jest minimalny luz na kołach i da się o jeden ząbek na siłę przestawić ten rozrząd... Są jakieś inne znaki do tego rozrządu, oprócz tego na wale korbowym? Jakie mogą być skutki przestawienia rozrządu o jeden ząbek? - Witam, właśnie mam podobny przypadek. Identyczny silnik tylko w golfie IV, kod silnika BCB. Nawaliła pompa wody choć nie było tak tragicznie jak na filmie, ośka była wykrzywiona i rozrząd przeskoczył tak na oko o jakieś 5 zębów ale silnik chodził. Po wymianie rozrządu i odpaleniu silnik mocno klepał ale chodził równo a po rozgrzaniu klepanie ucichło ale zaczął nierówno pracować. Na kompie wychodzi wypadanie zapłonu na 2-gim cylindrze. Podmienianie cewek, świec miejscami nic nie daje cały czas nie pali na 2-gim. Podmieniłem też wtrysk z sąsiednim, dalej to samo. Ciśnienie sprężania na zimnym silniku ok. 12bar na wszystkich cylindrach a na ciepłym silniku na 2-gim cyl. jest około 11 bar. Wydaje mi się, że przy takich wartościach sprężania powinien palić. Chyba, że... I tu chcę właśnie zapytać o popychacze. Czy to możliwe, że przy tym przeskoczeniu rozrządu uszkodziły się popychacze hydrauliczne? Wydaję mi się, że mogą teraz nierównomiernie otwierać zawory. - Super - Czy ten silnik ma tez wade pomp i napinacza hydraulicznego jak golf 4 1.4 16v czy tu inna budowa ? - Co ile wymieniać rozrząd w 1.6 16v ? - Ciekawostka, rozrząd od silnika 1.4 16v pasuje. Czasem jednak zdarzają się silniki z innym gniazdem pompy wody. - pompa wody ma igiełokowe łożyska - Ten silnik jest kolizyjny i to bardzo kilka glowic juz robilem po zerwaniu paska... - Na tej stronie też widziałem beton Lublin, jak dla mnie ok.- Witam, genialne filmy i mega duża dawka wiedzy! Mam pytanko dotyczące właśnie silnika 1.6 BCB w Seacie - gdzie szukać czujnika położenia wału? Wg książki "sam naprawiam" gdzieś z prawej strony silnika, ale przyznam szczerze, obejrzałem wszystko co się dało od góry i nie znalazłem takiej 3-pinowej wtyczki... dostęp jest od góry czy z dołu? - Witam ;) Jakie śruby do zablokowania wałków? M10? - Klepiący napinacz to w tych samochodach norma? U mnie wymieniałem 2 razy i za każdym razem klepał na początku. Ten napinacz u góry . - Super film - Dobry film.A co do kolizyjności o której wspomniałeś, to ten silnik jest kolizyjny.Przeskoczył mi w nim pasek o 3 zeby na górnych zebatkach i 8 zaworów wydechowych nie było.Pozdrawiam - możesz mi podpowiedzieć. robię to samo i przy zakładaniu nowego paska jak sa blokady założone jest on luzniejszy na górze niż na dole. jak porusze kołami tak aby ten luz zlikwidować to za to blokady nie pasują. co tu moze byc nie tak. zastanawiam sie tez po co ściągales kolo z wałka? - Krótki pasek można założyć bez ściągania podwójnego koła pod warunkiem że jego napinacz założysz dopiero po założeniu samego paska. Też kiedyś zdjemowalem te koło ale pewnego razu odkryłem że da sie to zrobić bez ściągania. Pozdrawiam , filmik jak zwykle super :-) - Teraz to sam sobie wymienię rozrząd, Dzięki - Witam, można kontakt do Pana? 😉 - Ostatnio wymieniałem pompę wody w mojej Fabii 1.4MPI po 270 tys. km, bo przeciekała, ale łożysko było jeszcze OK. :-)